Ostavite duvan, pobedite sebe

Obeležen Svetski dan bez duvanskog dima Detaljnije

Konzumiranje manje zaslađenih napitaka snižava pritisak

Pokazalo istraživanje američkog kardiološkog udruđenja Detaljnije

Svakodnevno uzimanje aspirina šteti zdravim ljudima Štampa Pošalji ovaj link prijatelju
Zdravlje - Vesti | SrbijaNet | 09 mart 2010
Svakodnevno uzimanje aspirina šteti zdravim ljudima

Mnogi ljudi svakodnevno uzimaju aspirin verujući da je to odlična prevencija za srčani i moždani udar, a ne znaju da je to korisno samo za one koji su već imali srčanih problema.

Stručnaci sa Univerziteta u Edinburgu sproveli su istraživanje kojim su ispitivali delotvornost aspirina u sprečavanju infarkta, a koje je pokazalo da svakodnevno uzimanje aspirina zdravim ljudima donosi više štete nego koristi, jer može da izazove unutrašnje krvarenje. Sa druge strane, kod osoba koje boluju od angine pektoris, aspirin može da bude uspešna prevencija.

Prema rezultatima, aspirin je u 28% slučajeva smanjio rizik od blažeg infarkta, ali nije smanjio rizik za teške infarkte koji imaju fatalan ishod.

Autor istraživanja, dr Don D. Sin, otkrio je i da ovaj lek ima drugačije dejstvo na muškarce i žene, odnosno da je daleko manje delotvoran kod lepšeg pola.

„Žene sa smanjenim ili prosečnim rizikom za infarkt verovatno ne bi smele da uzimaju aspirin kao preventivnu terapiju,“ upozorava dr Sin, koji dodaje da su studije u koje su bili uključeni muškarci pokazivale najveće smanjenje rizika za blaže infarkte, dok kod žena nije pokazano znatno smanjenje rizika za blaže infarkte. „Aspirin je manje delotvoran kod žena, pa se nameće pomisao da su žene sklonije otpornosti na aspirin,“ kažu stručnjaci.



Tags:
 

Dodaj komentar

Postavi ovu vest na Fejsbuk