Transplantacija postaje prevaziđena?

Štampač koji proizvodi ljudkse organe Detaljnije

Reakcije pacijenata u komi

Mnogo jače nego što se mislilo Detaljnije

Dva gazirana pića nedeljno mogu izazvati rak Štampa Pošalji ovaj link prijatelju
Zdravlje - Vesti | SrbijaNet | 08 februar 2010
Dva gazirana pića nedeljno mogu izazvati rak

O štetnosti zaslađenih gaziranih pića se do sada znalo dosta, ali podaci do kojih su došli naučnici sa Univerziteta u Minesoti pokazuju da je ona ipak mnogo veća nego što smo mislili.

Naime, svega dva gazirana zaslađena napitka nedeljno predstavljaju ogroman rizik za dobijanje raka gušterače, čak do 87%, rezultat je 14-godišnje studije sprovedene na više od 60 hiljada muškaraca i žena iz Singapura.

Gazirana pića podstiču rast šećera u krvi, što predstavlja opterećenje za ovu žlezdu i stimuliše njen rast, zbog čega lako može doći do razvoja kancera. Naučnici, međutim, priznaju da nisu sasvim sigurni da li se za rak pankreasa mogu okriviti isključivo gazirani napici ili je u pitanju činjenica da oni koji ih piju vode nezdraviji život. Dr Mark Pereira koji je vodio istraživanje potvrdio je da je ustanovljeno kako ljudi koji piju gazirano inače imaju nezdravije navike u ishrani od ostalih. On savetuje izbacivanje viška šećera iz ishrane, koji podstiče dodatni rad gušterače.

Rak pankreasa spada među najsmrtonosnije oblike raka, od kog samo u Velikoj britaniji godišnje umre oko sedam hiljada ljudi.



 

Dodaj komentar